سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش آریامهر

بارها برایمان پیش آمده است که در هنگام صرف یک نوشیدنی دستمان به فنجان بخورد و مقداری از آن روی فرش یا موکت بریزد؛ که برای پاک کردن لکه از روی فرش باید سریع اقدام کرد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های لکه بری فرش ناشی از قهوه یا نسکافه در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

لکه‌هایی مانند چای، قهوه، نسکافه رنگ دهی بالایی دارند؛ بنابراین در زمان تمیزکردن این لکه‌ها سرعت عمل بسیار مهم است. اولین اقدامی که برای پاک کردن لکه فرش ناشی از قهوه باید انجام داد استفاده از یک دستمال خشک برای گرفتن رطوبت فرش است تا از ماندگاری لکه به روی فرش جلوگیری شود. دستمال را فقط به روی لکه فشار دهید و از مالیدن به فرش خودداری کنید.

1.ماءالشعیر:

ماءالشعیر، یکی از پاک کننده‌های قوی برای لکه قهوه و نسکافه به روی فرش یا موکت می‌باشد. بدین صورت که با یک دستمال آغشته به ماءالشعیر را روی لکه فشار دهید تا زمانی که اثری از لکه باقی نماند. سپس با یک دستمال مرطوب فرش را تمیز کنید.

2.سرکه سفید:

دومین راه برای لکه گیری فرش ناشی از قهوه، استفاده از ترکیب سرکه سفید با محلول شوینده است. بدین صورت که پنج قاشق از سرکه سفید را با یک قاشق مایع ظرفشویی و نصف لیوان آب ولرم مخلوط کنید؛ سپس با یک دستمال آغشته به محلول روی لکه فشار دهید. بعد از پاک کردن لکه، فرش را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

3.ماست:

 سومین راهکار برای پاک کردن لکه‌ی قهوه روی فرش، استفاده از ماست می‌باشد. بدین صورت که با توجه به حجم لکه، مقداری از ماست را روی فرش بریزید و به مدت 10 الی 15 دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشت زمان، فرش را با قاشق و دستمال نمدار تمیز کنید. در صورتی که اثر لکه از بین نرفته بود این عمل را چندین بار تکرار کنید.

4.مایع ظرفشویی:

در صورتی که قهوه شامل خامه یا شکر باشد، بهترین راه حل استفاده از مایع ظرفشویی است. سه قطره از مایع ظرفشویی را با مقداری آب حل کنید سپس با یک دستمال آغشته به محلول آهسته روی فرش بکشید. این عمل را  چندین بار تکرار کنید تا اثری از لکه باقی نماند.

نکات:

1.دستمال را محکم روی فرش نکشید، ممکن است به الیاف فرش آسیب بزند.

2.بیش از حد فرش را خیس نکنید که موجب پخش شدن لکه به روی فرش می‌شود.

3.برای پاک کردن لکه‌های قدیمی، بهتر است قبل از شروع لکه گیری محل لک شده را کمی مرطوب کنید.

4.برای پاک کردن لکه از روی فرش‌های پشمی و دیگر الیاف طبیعی از آمونیاک استفاده نکنید که رنگ فرش را از بین می‌برد.

5. موکت یا فرش‌هایی که دارای پرزهای بلند هستند برای پاک کردن لکه بهتر است قبل از شروع رطوبت فرش گرفته شود.

6. پاک کردن لکه از روی فرش‌های سفید کار دشواری است، باید از خدمات قالیشویان کمک بگیرید.

 

 


 

 

امروزه شاهد استفاده روزافزون از لوازم آرایشی و بهداشتی هستیم که به یکی از ملزومات اصلی خانم‌ها تبدیل شده است. برای همه‌ی خانم‌ها ممکن است اتفاق افتاده باشد که در زمان استفاده از لوازم آرایشی مقداری از آن به روی فرش بریزد و خسارت جبران ناپذیری را به بار آورد؛ بنابراین یکی از دغدغه خانم‌ها پاک کردن لکه‌های آرایشی از روی فرش می‌باشد. هدف ما از نوشتن این مقاله برطرف کردن نگرانی‌های شما از این بابت می‌باشد.

لکه‌های ناشی از لوازم آرایشی جزء لکه‌های روغنی بوده که پاک کردن آن‌ها کار آسانی نیست که بهتر است از مواد مخصوص و لکه بر کمک گرفت و استفاده از دیگر مواد رایج در شستشو خودداری نمود.

از بین بردن لکه رژلب:

 ابتدا رژلب اضافی ریخته شده روی فرش را با قاشق جمع آوری کنید. سپس حوله یا دستمالی را نم دار کرده و به فرش ضربه بزنید و از مالیدن حوله یا دستمال روی لکه خودداری کنید زیرا باعث پخش شدن لکه به روی فرش شده و به عمق فرش نفوذ می‌کند. سپس از اسپری‌های حلال تمیزکننده به روی لکه استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه روی لکه بماند، و با حوله تمیز نم‌دار مواد تمیزکننده را پاک کنید و در آخر با یک حوله خشک نم فرش را بگیرید.

همچنین می‌توانید برای بهتر تمیز شدن فرش، از الکل یا شامپوفرش کمک بگیرید که لازم است تمامی مراحل بالا به همین صورت اجرا کنید.

از بین بردن لکه ریمل ابرو یا مژه:

پاک کردن لکه ریمل نسبت به بقیه لکه‌ها سخت‌تر به نظر می‌رسد. ابتدا مانند روش قبل مواد اضافی ریخته شده روی فرش را با قاشق یا کاردک جمع آوری کنید. سپس محلول‌های روغنی یا خشک‌شویی روی لکه اسپری کنید و چند دقیقه منتظر بمانید که محلول به خورد فرش برود و در آخر با یک دستمال یا حوله نم‌دار مواد را از روی فرش پاک کنید تا خشک شود.

از بین بردن لکه کرم پودر:

در این روش هم مانند روش‌های قبل لازم است مواد اضافی از روی فرش برداشته شود. مقداری از مایع ظرفشویی را با آب حل کرده و محلول بدست آمده را روی فرش اسپری کنید سپس با یک حوله مرطوب به روی فرش ضربه بزنید تا مواد از بین برود. در ادامه، محلول سرکه سفید رقیق نشده روی فرش اسپری کنید و با یک اسفنج مواد را از روی فرش پاک کنید در آخر با یک حوله مرطوب فرش کامل تمیز کنید تا خشک شود.

از بین بردن لکه رنگ مو:

یکی دیگر از لکه‌های دشوار روی فرش، رنگ مو است. برای پاک کردن لکه بهتر است مواد را روی قسمتی از فرش که در دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به رنگ فرش آسیبی وارد نمی‌شود.

ابتدا با یک دستمال یا حوله روی فرش فشار دهید که رنگ مو جذب دستمال شود. یک قاشق مایع ظرف‌شویی، یک قاشق سرکه سفید با دو فنجان آب ترکیب کنید؛ با یک دستمال اغشته شده به محلول را روی لکه فشار دهید تا لکه پاک شود. سپس قسمت لکه شده را با آب سرد خیس کنید. بعد با یک دستمال آب فرش را بگیرید. یک دستمال الکلی روی فرش فشار دهید؛ مجددا فرش با آب سرد خیس کنید. اگر لکه روی فرش پاک نشده است بهتر است دوفنجان آب گرم با یک قاشق مایع ظرف‌شویی و یک قاشق آمونیاک ترکیب کنید و با یک دستمال آغشته به محلول روی لکه فشار دهید به مدت 30 دقیقه بماند. زمانی که لکه پاک شد با یک دستمال خشک آب فرش را بگیرید تا فرش بوی بدی نگیرد.

نکات:

اگر فرش پشمی دارید از آمونیاک استفاده نکنید.

اگر فرش ابریشمی دارید بهتر است این کار را به قالی‌شویی بسپارید.

در زمان استفاده از آمونیاک پنجره‌ها را باز کنید.

برای مطالعه بیشتر در این مورد به آدرس زیر مراجعه کنید.

پاک کردن لکه لوازم آرایشی از فرش

 

 

 

 

 


پاک کردن لکه چای از روی فرش ماشینی چندین روش دارد که در زیر به یکی از روشهای ان خواهیم پرداخت. اگر تمایل به دانستن سایر روشها دارید میتوانید با کلیک روی پاک کردن لکه چای از روی فرش ماشینی با روشها آشنا شوید.

روش پاک کردن لکه چای از روی فرش ماشینی با استفاده از نمک:

-موادی که لازم دارید :

یک فنجان نمک،یک پد جاذب،آب گازدار 

-ابتدا مایع را با پد جذب کنید.

-به اندازه کافی نمک رو لکه بریزید تا کاملا ان را بپوشانید 

-کمی آب گازدار بریزید.

-با آب سرد بشویید و بگذارید فرش در هوای آزاد خشک شود. 


چگونه لکه بستنی را از فرش ماشینی پاک کنیم ؟

یکی از روشها در اینجا عنوان میشود ، شما میتوانید روش دیگر را در مقاله 15روش پاک کردن لکه ها از روی فرش مطالعه کنید. 

اگر لکه بستنی تازه است :

-یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید. 

-با استفاده از یک پارچه سفید و تمیز  که به محلول گفته شده آغشته شده است ، لکه را پاک کنید. 

-اگر لکه پاک نشد ، مراحل قبل را تکرار کنید تا لکه پاک شود. 

-اگر باز لکه لکه باقی ماند ، یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با دوفنجان آب گرم مخلوط کنید و لکه را پاک کنید. 

-سپس اسفنج را با آب سرد خیس کرده و فرش را پاک کنید تا محلول از ان خارج شود. 

اگر لکه بستنی قدیمی است :

1)یک قاشق غذاخوری بوراکس را در یک فنجان آب مخلوط کنید . سپس مایع را با یک پارچه خشک و اسفنج و آب ساده بشویید ، تا آبکشی شود . این روند را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید. 

2)کرم اصلاح را روی لکه بمالید . با استفاده از یک مسواک قدیمی ان را روی الیاف فرش مالش دهید  ، سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب لکه را آبکشی کنید. سپس ان را خشک کنید تا زمانی که از بین برود تکرار کنید. 


پاک کردن لکه کرم عضلانی از فرش

بعد از انجام ورزش یا فعالیتهای شدید روزانه دچار درد خواهید شد. کرم های عضلانی در چنین مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند درد شما را تسکین دهند. در برخی مواقع حین استفاده کرم به فرش مالیده میشود. برای پاک کردن ان لازم است تا کارهایی را انجام دهید:

1)با استفاده از دستمال سفید ناحیه ای که کرم روی فرش مالیده شده است را پاک کنید . اما سعی کنید در حین پاک کردن فرش ، لکه را پخش نکنید. طی چندین بار این کار را انجام دهید.

2)سپس مقداری اب روی لکه حاصل از کرم بریزید. دوباره با استفاده از یک دستمال کاغذی لکه را پاک کنید. تا بیشتر لکه پاک شده باشد.

3) محلول یک قسمت مایع ظرفشویی و چهار قسمت اب گرم را تهیه کنید. سپس محلول را درون یک بطری اسپری بریزید.

4)محلول را روی لکه اسپری کنید. بگذارید چند دقیقه روی فرش باقی بماند. سپس با استفاده از دستمال کاغذی لکه را پاک کنید. این مرحله را تکرار کنید تا لکه به طور کامل از روی فرش پاک شود. 5)در مرحله اخر یک فنجان آب دمای اتاق را بگیرید و ان را در محلی که قبلا لکه بود بریزید تا محلول از فرش خارج شود.اجازه دهید فرش خشک شود و سپس فرش را جارو بکشید.