سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش آریامهر

ضد عفونی کردن فرش های ماشینی برای مقابله با ویروس کرونا

کرونا، نامی آشنا که این روز ها در هر جا و مکانی به گوش می رسد. ویروسی که این روزها میهمان نا خوانده ی هر شهر و کشوری شده است و به هیچ کسی هم رحم نمی کند. راه انتقال آن به سادگی و با تماس با اشیاء آلوده است. پس با این وجود تنها کاری که از دست هر فردی بر می آید، رعایت پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی کردن وسایل پر کاربرد در منزل و محل کار است. به معنای واقعی کلمه می توان به "پیشگیری بهتر از درمان است" پی ببریم.

پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به سختی درمان آن نیست و با رعایت یک سری نکات می توان آن را مهار کرد. همان طور که در بالا بیان شد، یکی از اصلی ترین کار ها برای جلوگیری از انتقال این ویروس ضد عفونی کردن منظم و مداوم وسایل است. وسایل پر کاربرد زیادی در منزل و ادارات وجود دارد که ضد عفونی کردن هر روزه ی آن ها یک امر مهم تلقی می شود و ابزار مناسبی برای جنگیدن با این ویروس به حساب می آید.

پس لازم است تا ضد عفونی کردن را دست کم نگیرید و آن را در برنامه ی روزانه ی خود جای دهید. قبل از ضد عفونی کردن وسایل منزل می توانید با دود کردن اسپند ابتدا فضای خانه را ضد عفونی کنید. می توانید این کار را روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید. سپس به ضد عفونی کردن دیگر وسایل بپردازید.

همان طور که می دانید فرش ها یکی از وسایلی هستند که همه روزه در خدمت افراد زیادی قرار می گیرند و توسط هر فردی لمس می شوند. پس ضروری است تا با ضد عفونی کردن کلیه ی وسایل از جمله فرش های خود راه ورود به منزل را به روی ویروس کرونا ببندید. ضمن این که فرش ها به دلیل ارتفاع خابی که دارند محل مناسبی برای رشد میکروب ها و ویروس ها به حساب می آیند. از طرفی چون به افراد توصیه می شود تا در خانه بمانند و با قرنطینه ی خانگی خود را در معرض ویروس کرونا قرار ندهند، پس باید تا با ضد عفونی کردن وسایل منزل که یکی از آن ها فرش هاست، در از بین بردن کرونا خود را سهیم کنند.

اما به دلیل این که شما نمی توانید به طور مرتب فرش های خود را بشوئید و از طریق شست و شو های مداوم اقدام به از بین بردن این ویروس کنید، پس ملزم به انجام روش های دیگری هستید تا از شر کرونا خلاص شوید. یکی از راه هایی که می توانید به وسیله ی آن فرش ماشینی خود را ضد عفونی کنید، استفاده از اسپری های ضد عفونی کننده ی فرش است.

اگر پیگیر اخبار منتشر شده از سمت کرونا باشید حتما شنیده اید که پزشکان متوجه شدند که ویروس کرونا شرایط زندگی در محیط های گرم را ندارد. پس بهتر است تا این مواد شوینده و ضد عفونی کننده ی فرش را درون مقداری آب گرم حل کنید و از آن محلول برای ضد عفونی کردن فرش خود استفاده کنید. حتی اگر این حرف پس از مدتی تکذیب هم شود، شما چیزی را از دست نخواهید داد. سپس می توانید توسط یک اسفنج آن را روی سطح فرش بکشید و آن را از کرونا پاک کنید یا حتی می توانید از اسپری کردن محلول روی فرش هم بهره بگیرید. سپس بگذارید تا فرش ضد عفونی شده خشک شود. در طول خشک شدن فرش بهتر است که از روی فرش عبور نکنید.

مواد شوینده ی آنتی باکتریال هم روش دیگری برای ضد عفونی کردن فرش های ماشینی منزل برای از بین ویروس های کرونا به شمار می رود. مواد شوینده ی آنتی باکتریال ضمن این که باعث از بین رفتن میکروب و ویروس ها می شود انتقال آن را هم سخت تر می کند.

اگر محلول مناسبی برای ضد عفونی کردن پیدا نکردید می توانید مواد را خودتان درست کنید. بدین صورت که یک قاشق غذا خوری وایتکس را در یک لیتر آب مخلوط کنید. سپس آن را درون یک ظرف اسپری بریزید و برای ضد عفونی کردن، محلول را روی فرش اسپری کنید یا این که توسط یک ابر یا اسفنج آن را روی سطح فرش بکشید. اجازه دهید تا فرش به خوبی خشک شود سپس می توانید روی آن راه بروید.

اگر در خانه بیماری مبتلا به کرونا دارید، بهتر است پس از درمان بیماری برای ضد عفونی کردن فرش های خود از قالیشویی ها بهره بگیرید. این کار مزیت هایی نسبت به ضد عفونی کردن های خانگی دارد. از جمله این که فرش ها برای شست و شو درون دستگاه قرار می گیرند و برای خشک شدن هم روی زمین پهن نمی شوند. از طرفی فرش ها برای خشک شدن درون گرمخانه ها با دمای بسیار بالا خشک می شوند که این کار در از بین بردن ویروس ها و میکروب ها نقش به سزایی دارد. ضمن این که در قالیشویی ها فرش ها به سرعت آبگیری و خشک می شوند و شرایط برای رشد کپک و میکروب ها فراهم نمی شود.

اگر بخواهید از هر یک از روش های گفته شده در بالا برای ضد عفونی کردن فرش های ماشینی خود استفاده کنید باید دقت داشته باشید که از مواد اولیه ی با کیفیت برای این کار استفاده کنید تا به فرشتان آسیبی نرسد و شاهد رنگ پریدگی یا پوسیدگی فرش خود پس از ضد عفونی کردن نباشید. دقت کنید که اگر از مواد ضد عفونی خوب و با کیفیت استفاده کنید شاهد خراب شدن فرش خود نخواهید بود. پس نگران نباشید و با ضد عفونی کردن وسایل منزل تان از جمله فرش ها به بیرون کردن کرونا از کل جهان بپردازید.